Monday 5 March 2012

Score A Program

^__^
assalamualaikum...
Ni nak cite pengalaman yang dihantui oleh kakak-kakak serta abang-abang Score A program.  Ya Allah! Pe la dugaan yang Kau berikan kepada ku ini...

Al-kisahnya...pada suatu hari, aku nak makan roti jala..kebetulan da pasar malam berdekatan dengn UniZA. Tapi, malangnya hajat aku tidak kesampaian lalu ku belilah apam balik..huahuahua...dengan air tebu.

apam balik...hoho

air tebu..hahaha



Aku balik dengan semangat nak makan lah..hehehe. Tiba je kat moto, ak lihat de sesuatu dalam raga moto. Sekeping kertas tentang 'PART TIME JOB'..

-minat dalam bidang perguruan dan komputer
-wagarnegara Malaysia
-berumur 18tahun ke atas
-mempunyai akaun FB
-gaji: RM800- RM 1000
-ambilan FEB hingga APRIL
-kerjasama KPT dan USM

Perghh..best tuh!!! Ak baru berfikir nak keje kat Hock Kee Seng je..(Pasaraya). Terdetik dalam hati "peluang nih...keje 2 bulan cukup la..boleh la lepas duit tambang balik umah ngn beli baju dinner tahunan nanti"

# 3hari selepas itu....

Tedetik dihati ingin menalefon cik ain 2...
so, dia ckp boleh jumpa malam ni..(Jumaat) dekat office dia bersebelahan dengan kedai Seven Eleven...

Jadi lepas isyak aku pergi lah...
Depan Pintu "E-DATA NETWORK"
So aku expect kerjanya menaip dokumen..ok lah 2 kan..rupanya, bile diterangkan oleh En. Sharul keran Cik Ain tidak dapat datang disebabkan terlibat dalam kemalangan....Kerja menjual Score A Program. Jadi ejen MLM..Multi Level Makerting...HOHOHO

Aku bagilah banyak alasan...sehinggakan ak terpaksa menipu...hurmm.nak buat cam mane..Aku terpaksa. Senang je dia ckp..g seminar then daftar. hujung bulan dah dapat pulangan..Simple je kan..
Tapi apa yang buat aku berat hati adalah disebabkan aku merasa ragu tentang bisnes ini, aku merasakan aku ini menipu orang sahaja dengan mengajak mereka masuk MLM ni. Entahlah...walaupun niat di Hati ingin memcapai matlamat hidup yang tinggi melangit..
Then, sampai sekarang ni diorang asyik msg ngn tepon ak je..suh masuk gak...
mintak maaf la...I'm not that person...



Pesanan buat mak ngn abah...adik akan usahakan duit dengan yang tidak diragui untuk kite semua g HAJI..
insyAllah..mak ngn abah doakan adik berjaya dan memdapat kerja yang bagus...^__^

No comments:

Post a Comment